لطفا چند لحظه صبر کنید .

مناسبت روز
سپاه
مناسبت سال
س
آمار سایت
  • آنلاین : 1
  • امروز : 179
  • دیروز : 112
  • این ماه : 678
  • ماه گذشته : 9451
  • بازدید کل : 635099
نظرسنجی
تعداد آراء : 3
به خدمات ارائه شده توسط مدیریت امور عشایر در سال 1402 چه امتیازی می دهید؟
آرشیو اخبار

/
 
برگزاری اولین نشست شورای عشایری شهرستان دشتی در سال جاری (2-2-1403)

دیدار مدیرامورعشایر استان بوشهر با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر (29-1-1403)

تحویل یک دستگاه تانکرآبرسانی سیار جهت آبرسانی به مناطق عشایری استان بوشهر (29-1-1403)

پیام تبریک مدیرامورعشایراستان بوشهر به مناسبت حمله به اهداف رژیم صهیونیستی (26-1-1403)

اجرای آئین نامه ساماندهی عشایر مصوب 1384، جهت جهش در تولید عشایراستان الزامی است. (25-1-1403)

اجرای آئین نامه ساماندهی عشایر مصوب 1384، جهت جهش در تولید عشایراستان الزامی است. (25-1-1403)

تمام عشایر بوشهر از برق خورشیدی بهره‌مند می‌شوند (21-1-1403)

اعزام ۶ نفر از بانوان فعال عشایری استان بوشهر به اردوی زیارتی مشهد مقدس (18-1-1403)

دیدار مدیر امورعشایراستان بوشهر به همراه جمعی ازهمکاران با همکار جانباز ابراهیم مهرجو (16-1-1403)

پیام مدیرامورعشایراستان بوشهر به مناسبت شهادت مستشاران ایران در کنسولگری دمشق و دعوت به راهپیمایی روز قدس (15-1-1403)

تاریخ درج: 1396/12/12    /  شماره خبر: 475   /  تعداد نظرات: 0
 ارسال به دیگران        چاپ خبر
   

روابط عمومی

گزارش بازدید مدیر امور عشایر استان بوشهر و هیئت همراه از مناطق عشایری بخش ارم


 

  روز جمعه 11/12/96 مهندس آقایی مدیر امور عشایر استان بوشهر به همراه سید غلامحسین دشتی حسینی نماینده ولی فقیه در مدیریت امورعشایر استان، علی رحیمی رئیس امور عشایر شهرستان دشتستان و اسفندیار محمدی جانبازلو مشاور مدیر طبق هماهنگی و برنامه ریزی قبلی با عشایر تیره های مرول و دوغانلو از طایفه فارسیمدان در زیست بوم های قشلاقی حومه جمیله، گندم کار، بیدغازان و ... بازدید نمودند. در ابتدا  مدیر امورعشایر و هیئت همراه با خانواده معظم شهید مرادی در روستای تلخاب دیدار و گفتگو کردند.

در جریان این بازدید ایشان در جمع صمیمی تعداد کثیری از عشایر تیره های مرول و دوغانلو و اعضای شوراهای عشایری و معتمدین و ریش سفیدان تیره های موصوف در روستای جمیله حضور یافته و از نزدیک تقاضاها و مشکلات آنان چهره به چهره مورد بررسی قرار گرفت و در این جلسه ابتدا رئیس امور عشایر دشتستان گزارش عملکرد آن اداره را در مناطق عشایری بیان نمودند. سپس نماینده ولی فقیه با اشاره به احدایث شریف و روایات پیامبر اسلام و ائمه معصومین خدمت به جامعه سخت کوش و زحمتکش عشایر را از اوجب واجبات دانستند و تکریم آنها و رسیدگی به مشکلات آنان راتوصیه نمودند.

پس از آن مدیر امور عشایر آنان بوشهر ضمن تشکر از آحاد عشایر حاضر در جلسه خصوصا معتمدین، ریش سفیدان و اعضای شورای  عشایری تیره های مرول و دوغانلو ضمن برشمردن رسالت عظیم مدیریت امور عشایر استان در قبال خدمات دهی به جامعه تولید کننده عشایر و خدمات انجام گرفته در طول سه سال گذشته و خصوصا پروژه های اجرا شده در راستای پیشگیری از خسارات خشکسالی از جمله اجرای طرح نصب مخازن 5000 لیتری و آبرسانی مستمر با تامین اعتبار لازم و به موقع که آثار آن موجب رضایت عشایر گردیده است و همچنین تامین اعتبار لازم برای نگهداری و مرمت راه ها و تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی مدت که در سال گذشته به افراد قابل توجهی در استان پرداخت شده بود و ادامه آن در سال جاری و توزیع عادلانه امکانات و خدمات ارائه شده به عشایر به تفصیل توضیح دادند. و اظهار امیدواری نمودند که با پیگیری بعمل آمده در سال جاری به افراد باقیمانده از عشایر که به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون موفق به اخذ وام خشکسالی اقدام گردد، سپس در پایان جلسه جمع بندی تقاضاهای جامعه عشایری زیست بوم های اطراف روستای جمیله مخصوصا اتراقگاه های عشایری تیره مرول و دوغانلو انجام گرفت تا در فرصت های مناسب و تامین اعتبار لازم نیازهای آنان مرتفع گردد. پس از آن از مدرسه عشایری تیره مرول احداث شده توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق بازدید بعمل آمد و پس از آن از عشایر منطقه گندمکار، خارزار و بیدغازان بازدید و با عشایر حاضر در آن منطقه که با اطلاع قبلی جمع شده بودند دیدار نموده و از نزدیک مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

 



نظرات بینندگان انتشار یافته: 0 در انتظار بررسی: 0



فرم ارسال نظرات

نام:
ایمیل:
نظرات:
کد امنیتی:

پیوست ها